Akçakoca’da değişimin adı Cüneyt Yemenici

, Dijital

Akçakoca Belediye Başkanı Cüneyt Yemenici, ilçedeki değişimi anlatırken, Akçakoca’nın Düzce’nin misafir odası olduğunun altını çizdi. İlçede mega projeleri hayata geçirmek için çalıştıklarını belirten Başkan Yemenici, sokak sağlıklaştırmasından tutunda, Değirmenağzı Kentpark projesine, 8 havuzlu yeni arıtma tesisinden, mega kere mega proje diye adlandırdığı kentsel dönüşüm projelerine kadar tüm çalışmalar hakkında dergimize bilgiler verdi.

İlçemiz Düzce’nin görünen yüzü. Bu nedenle ciddi anlamda sosyal alanların artırılması ile ilgili çalışma yapıyoruz. İki büyük mahallemiz Osmaniye ve Ayazlı Mahallelerinde semt sahaları inşa ettik. Ayazlı’daki  basketbol, tenis, voleybol ve futbol olmak üzere 4’lü bir saha olacak. Osmaniye’ye de futbol sahasının olduğu bir semt sahası yaptık. Okullarımızın tüm bahçelerinin basketbol ve voleybol sahalarını yeniledik. Birkaç okulumuz kaldı onları da yenileyeceğiz. Eğitime ciddi anlamda destek veriyoruz.

MUSLUKLARDAN TER TEMİZ SUYU AKITMIŞ OLACAĞIZ

Özellikle bizim için çok önemli olan içme suyu hattımızı güçlendiriyoruz. İddia ediyorum, bölgesinde en güçlü içme suyu olan ilçe biz olacağız. Barajımızı tamamladık, ana ishale hattını döşedik, şimdi de 2017'nin sonunda bir aksilik olmazsa 16 milyon liraya mal olan yepyeni bir konversiyonel arıtma tesisi inşa ediyoruz. Bunu da tamamladıktan sonar musluklardan ter temiz suyu akıtmış olacağız. Bu Akçakocalılar ve bizim için çok önemliydi.

KADINLAR PLAJINI TANIYAMAYACAKLAR

Kadınlarımıza kadınlar plajı ile ilgili bir söz vermiştik. Haziran ayında hem Akçakoca hem de Düzce’den gelen bütün kadınlarımız yeniden düzenlediğimiz bu alanı kullanacak. Kadınlar plajının olduğu yere bambaşka bir alan oluşturduk. Kadınlar plajının hemen üstünde 4-5 dönümlük bir alan içerisine yaptık yeni alanımızı. Yazın geldiklerinde o alanı tanıyamayacaklar. Burası neresi, cennetten bir köşe diyecekler. Akçakoca Kadınlar Plajı Rekreasyon projesi, 3000 m2’lik alanda olup, bu alana pergolalar , çocuk oyun alanı, duş, wc, soyunma kabini, oturma ve dinleme alanı, şezlonglar , geniş yeşil alanlar ve peyzaj düzenlemesi çalışmaları yaptık. Yaz sezonunda Akçakocalı bayanlara ve şehir dışından gelecek misafirlere  sosyal tesis ve yaşam alanı olarak hizmet vereceğiz.

DÜZCE BİZE HER ZAMAN DESTEK OLUYOR

Şuanda Düzce’de güzel bir ahenk var. Öncelikle sayın bakanımız Faruk Özlü, her türlü işimizin arkasında. Milletvekillerimiz Fevai bey ve Ayşe hanım, İl Başkanımız Hikmet Keskin ve Mehmet Keleş başkanım ne zaman asfalt istesek, kaldırım istesek, yol istesek bize destek oluyor. Akçakoca’ya ayrı bakıyorlar, ayrı bir önem veriyorlar. Akçakoca görünen yüzümüz. Diğer ilçelerde bizim ilçelerimiz, hepsinin ayrı güzellikleri var. Raftingi ayrı güzel, Topuk Yaylası ayrı güzel, spor yarışları yapılıyor Kaynaşlı’da, Yığılca’nın, Gölyaka’nın hepsinin ayrı güzellikleri var. Tabi Akçakoca'da onlarla birlikte ayrı bir güzel. Bu güzelliğe onlarda gerekli değeri veriyorlar. Tüm ilimizin en üst düzey yöneticileri valimiz de olmak üzere biz önlerine ne getirsek bize destek oluyorlar.

CENEVİZ KALESİ İÇİN PARA GELDİ

Ceneviz kalesi kanayan yaramızdı. Bu sene inşallah yine Ceneviz Kalesini ihale ediyoruz. Parası geldi bugün yarın ihalesi yapılacak.

TARİHİ ALANLARIMIZA ÖNEM VERİYORUZ

Biz göreve geldiğimiz günden bu güne tarihi alanlarımıza ayrı bir önem veriyoruz. Bizim 4 tane kentsel sit, doğal sit, arkeolojik sit alanlarımız var. Bir tanesi çarşı merkezinde, bir tanesi Yukarı Mahallede, yukarı mahalle pazarını kurduğumuz yöresel pazarın olduğu ve herkesin gittiğinde mutlu olduğu yer. Doğal sit alanımız kadınlar plajının olduğu alanımız. Bir de arkeolojik sit alanımız yani Ceneviz kalesinin olduğu alanımız var.

SOKAK SAĞLIKLAŞTIRMASININ 2. ETABINA GEÇTİK

Kentsel sit olarak tanımladığımız yerlerin restorasyonlarına, sokak sağlıklaştırma çalışmalarına başladık. Merkezde 1. etabı bitirdik. Bu yıl 2. etaba başlıyoruz, nisan ayında ihalesini yapacağız. Yukarı Mahallede  evlerin restorasyon çalışmaları devam ediyor. Bir binamızın ihalesini yaptık. O binamız bambaşka bir görüntüye kavuşacak. Tek tip olmayacak, hepsi yeni baştan restore edip onarılacak. Hangi özellikte yapıldıysa o şekilde restore edilecek.

BİNALAR ESTETİK GÖRÜNÜME KAVUŞTU

Akçakoca’nın modern bir kent kimliğine kavuşması için Tarihi Ticaret Merkezi Sokak sağlıklaştırması projesi çalışmaları kapsamında eski binaların cephelerini yenilenmek üzere bundan birkaç ay önce söktük. Sökümü yapılan alanlarda, yöresel mimariye uygun malzemeler kullanılarak çalışmaları tamamlandık ve binaları estetik bir görünüme kavuşturduk.

MEGA PROJEMİZ DEĞİRMENAĞZI KENTPARK

Düzce’nin Melensu Park projesi gibi bizim içinde mega proje olarak sunduğumuz Değirmenağzı Kentpark projemiz var. Melen su park tabi çok önemli bir proje. Bizim projemizde Akçakoca için çok önemli bir proje. Değirmenağzın’da yaklaşık 60 dönüm üzerine kuracağız. İçerisinde yok yok bir park yapıyoruz. Deremiz var ve etrafından çok güzel doğal bir doku var. Doğal dokunun her iki yanında toplamda 60 dönüm olmak üzere yepyeni bir park yapacağız. Spor alanları, çocuk oyun olanları, koşu, bisiklet aklınıza ne gelirse olacak. Anfi tiyatrosu var, kültürel etkinliklerin yapılabileceği kale şeklinde bir kültür merkezi, hem restoran olarak kullanabileceğimiz alanlar var. Yani içerisinde yok yok diyebileceğimiz bir park inşa ediyoruz. Tabi altyapısı, özellikle sosyal alanlar, park alanları anlamında güçleniyor.

ÇOCUKLARIN SOSYAL YAŞAYABİLECEĞİ ALANLAR YAPIYORUZ

Sosyal alanlara çok önem veriyoruz. Hürriyet tepede iki sene önce 7 dönüm üzerine bir park inşa etmiştik. Seçimde Akçakocalılara sözüm vardı. 24 tane çocuk oyun alanları kuracağız demiştik. 6-7 tane kurduk. Bu sene de bir 6-7 tane kuracağız. Öyle sıradan oyun alanları değil bunlar, Fitnes aletleri var, basketbol sahaları olacak. Çocukların sosyal yaşayabileceği alan olacak. Bunlarla beraber park sayımızı artırıyoruz.

MERKEZ CAMİ ÇEVRESİNDE YENİ VE BÜYÜK BİR MEYDAN OLUŞTURUYORUZ

Akçakoca Merkez cami çevremizin ve kaymakamlığımızın etrafını temizleme, alanı tamamen insanımıza açacağımız meydan çalışmamız var. 1. Etabının ihalesini yapmıştık. Harıl harıl çalışıyoruz. Merkez camimizin önünde iki tane özel şahsa ait alan vardı. Önünde de jandarma, tarım kredi, sosyal güvenlik ve eski emniyet binamızın olduğu alanlardı bunlar. Bununla ilgili çalışmaları tamamladık. Tarım kredi ile SGK’yı yeni mahallede eski otogar alanımıza taşıdık. Şehri oraya kaydırmak istiyoruz çünkü şehir merkezimiz sıkıştı. Bu alanı tamamen meydan yapıyoruz. İçerisinde havuzların olduğu, oturma alanlarının olduğu bir alan olarak düzenliyoruz. Hemen kaymakamlığın üst tarafında ziraat bankası ile orman işletmesi var. İnşallah onları da oradan kaldıracağız. Ziraat bankası ile görüştük. Uzlaşma konusunda bir noktaya geldik. İnşallah yönetim kurulu kararı çıktıktan sonra da bu haberi kamuoyuyla paylaşırız. Ama genel müdürlük seviyesinde işi bitirdik diyebiliriz. Bu alanda yalnızca merkez camisi ile kaymakamlık kalacak. Onun dışındaki her yer insanlarımızın kullanımına açık olacak.

ARAÇ PARKINI YERİN ALTINA YAPACAĞIZ

Yeni oluşturacağımız meydanla birlikte o alanda araç parkı da olmayacak. Araç parkını nerede çözeceğiz. Ziraat bankası ile orman işletmeyi kaldırdığımızda ciddi bir kot farkı var. Onun altına 3 katlı otopark yapacağız. Katlı otoparkın üstünü de meydan ve yeşil alan yapacağız. Allah nasip ederse sözlerimizin hepsini tutuyoruz.

TOKİ İLE BİRLİKTE MEGA KERE MEGA BİR PROJE YÜRÜTÜYORUZ

Biz ne söz verdiysek tutuyoruz, tutmaya da devam edeceğiz. Yani yaptıklarımız yapacaklarımızın teminatıdır diyoruz. Mega kere mega bir proje yürütüyoruz TOKİ ile birlikte. Bizim meydanda Hamsi  Restoran var. Orası 11 dönümlük bir alan, orada bir kentsel dönüşüm uygulaması yapıyoruz. O alanı temizliyoruz. Gündüz girmeye korkacağınız o kadar kötü bir alan. Orada yolun altında açık bir AVM yapacağız ama tamamen yeşil dokuyu koruyacağız. Bu alanla ilgili çok ince bir çalışma yaptık. Yolun üzerinde de 7 tane fındık görünümünde iş yerleri olacak. Tamamen doku ahşap ve yeşil üzerine kurgulanmış olacak. Ve her koddan her kata yürüyerek düz ayak gidebileceğiniz bir proje çalıştık. Alanın yüzde 95’ini çözdük. Hak sahipleriyle uzlaştık, karşılığında kimi para istedi kimi dükkan istedi. Sadece birkaç vatandaşımız kaldı onu da mahkemeye verdik. Kamulaştırma mahkememiz devam ediyor. Bugün yarın mahkememiz sonuçlandıktan sonra alanda yıkımlara başlayacağız.

AKÇAKOCA’DA YENİ BİR TİCARİ ALAN OLUŞACAK

Bu projeyle birlikte Akçakoca’da yeni bir ticari alan oluşacak. Tabi altında da ciddi bir otopark ihtiyacımız var. 250-300 araçlık bir katlı otopark inşa edeceğiz. Liman içindeki birinci çalışmamız kentsel dönüşümle beraber tamamlanmış olacak.

İÇİNDE KAYIK BATMAYAN BİR LİMAN İNŞA EDECEĞİZ

Bir de ikinci bir çalışmamız var. Sayın bakanımızın, millet vekillerimizin, il başkanımızın ciddi bir irade koyması ile mevcut balıkçı barınağımızın yerini değiştireceğiz.  Mevcut balıkçı barınağımız bu bölgeye fazla geliyor ve zarar veriyor. Kaldırıyoruz burayı. Boru fabrikasının hemen alt kısmına taşıyoruz balıkçı barınağını. Proje etüt ihalesi yapıldı ve etüt firması şuanda çalışıyor. Mevcut barınak alanını da yat limanına dönüştürmek istiyoruz. Burası yat limanı olur mu olmaz mı diyenler var. Hayal edeceksin yapacaksın. Balıkçılarımızı mağdur etmeyeceğiz, önce limanı inşa edeceğiz. Çok büyük bir barınak olacak. yanaşma anlamında, çekek alanında, mezat alanı alanında çok büyük bir barınak yapıyoruz. Şuanda yıldız, poyraz, karayel estiğinde bu sert rüzgarlarda içerde kayık batıyor. Hiç liman içinde kayık batar mı? Burada batıyor. İşte batmayan bir liman inşa etmemiz lazım. Süreç iyi bir şekilde ilerliyor. İnşallah bu çalışmalar birer birer hayata geçiyor.

PAZARYERİNİN YERİNE YENİSİNİ YAPACAĞIZ

Bir projemiz daha vardı onu revize ettik. Mevcut Pazar yerimiz var bizim, kapalı pazar yerimiz onu yenileyeceğiz demiştik, kadınlarımıza söz vermiştik. Yenilemekten vazgeçtik çünkü astarı yüzünü geçiyor. Dedik ki mevcut pazaryerinin arkasında boş bir alanımız var. Bu alana altında otoparkı üstünde kapalı pazaryeri olan bir bina yapalım. Mevcut pazaryerini de yıkıp ticaretin oluştuğu belediyeye de ciddi gelir getirecek bir bina yapalım. Bu proje üzerinde çalışıyoruz. Bu projeye neden başlayamadık? Dere ıslahımız daha tamamlanmadı. Kesin kabulü var arka kısım yasaklı alan, onu kaldırıyoruz. DSİ’den o yasak kalktıktan sonra arkadaki alanda o çalışmayı da gerçekleştireceğiz.

100 NÜFUSLUK BİR ARITMA TESİSİ KURUYORUZ

Bir de yeni bir atık su arıtma tesisi inşa edeceğiz. Mevcutta var ama yetmiyor. Sıfır kilometre bir arıtma tesisi kuracağız. Mevcut arıtmamız 4 havuzlu, yeni yapacağımız 8 havuzlu olacak. Hacmi de, teknolojisi de son sistem bir atık su arıtma tesisimiz olacak. Bunu da İSKİ’ye yaptırıyoruz. Sayın bakanımız milletvekillerimiz il başkanımızın çabalarıyla belediyenin kasasından para çıkmadan bu işleri tamamlamış olacağız. 22 dönümlük arazi üzerine yapılan Yeni İçme Suyu Arıtma Tesisi çalışmalarına başlandık. Tam otomatik sistemde ozonla ayrıştırma, klorlama, kapalı dinlenme havuzları gibi birçok teknolojik alt yapıyı bünyesinde barındıracak. Yeni isale hattı ile birlikte en kısa zamanda yapımı tamamlanması planlanan  Yeni İçme Suyu Arıtma Tesisi Akçakoca barajına entegre olacak. İleri teknolojinin kullanıldığı bu tesis, 100 bin nüfus için gerekli suyu arıtabilecek bir kapasiteye sahip olacak. Akçakoca halkımıza temiz su ihtiyacını bu projeyle karşılayacağız.

KADINLARIMIZDAN SONRA ERKEKLERİMİZ İÇİNDE PROJELERİMİZ VAR

Kadınlarımızı her yıl Konya ve Çanakkale’ye götürüyorduk. Bu sene Bursa ve Çanakkale’ye götürüyoruz. Şimdi erkeklerimiz de diyor ki bizim de oyumuz var, biz de oy veriyoruz. Şimdi onlara da cevabını vereceğiz isteklerini geri çevirmeyeceğiz.

TURİZM KONUSUNDA DÜZCE’Yİ BİR BÜTÜN OLARAK ELE ALMALIYIZ

Akçakoca’yı tanıtma anlamında çok ciddi gayret içerisindeyiz. EMİTT’te iki tane ödül aldık. Hem Ankara’da hem İstanbul’da ulusal basında Akçakoca’yı öne çıkarmak için çalışıyoruz. Tanıtımlarımızda sadece Akçakoca demiyoruz. Akçakoca ve Düzce diyoruz. Düzce’nin ilçelerini de sayıyoruz. Biz turizmi bir bütün olarak yaparsak başarılı olabiliriz. Raftingi bir gün yapabilirsin, Topuk Yaylası’nda bir gün kalabilirsin, motor sporlarını bir gün yaparsın, tarihi alanlarımız var onları gezersin. 2-3 günde denize girersin 1 haftanı Düzce’de dolu dolu geçirirsin. Tüm bu yerler yarım saatlik bir saatlik mesafelerde. Düzce’yi bütün olarak ele almayı düşünüyoruz. Tanıtım ve turizme yönelik çalışmalarımız devam ediyor. Hepsi nihayete erince Akçakoca çok daha iyi noktaya gelmiş olacak.

OSB İÇİN ÇALIŞMALARI HEP BİRLİKTE TAKİP EDİYORUZ

OSB çalışmalarımız devam ediyor. Biliyorsunuz bizim içimizde bir İrlandalı var, şimdi Hollandalı diyorum ben ona. İçimizdeki Hollandalı bizi mahkemeye verdi. Mahkeme bizden yana karar verdi. Şuanda ticaret odası başkanımız, biz, bakanımız, vekillerimiz, il başkanımız da takip ediyor. Bizim şuanda sağlık müdürlüğünde bir sürecimiz var, onaylanmak üzere. Ondan sonra Çevre Bakanlığına ÇED’i sunacağız. Sonrasında da mütevelli heyeti kuracağız. Tabi bunlar uzun bir süreç ve bu süreç devam ediyor.

SİYASAL BİLGİLER FAKÜLTESİ BİZİM İÇİN ÖNEMLİ

Siyasal Bilgiler Fakültesi Akçakoca’da kuruluyor, o da bizim için çok önemliydi. Eğer buradaki fakülteyle ilgili süreç olumsuz sonuçlansaydı biz Akçakoca’da sıkıntılı bir duruma düşebilirdik. Bu nedenle de Bakanımıza, milletvekillerimize, il başkanımıza ve rektörümüze teşekkür ediyorum.

AKÇAKOCA’YI DÜZCE’DEN AYRI DÜŞÜNEMEM

Akçakoca ve Düzce’nin önünün açık olduğunu ben görüyorum. Biz Düzce’nin misafir odasıyız. Düzce’ye en üst düzey bir yönetici geldiğinde genelde Akçakoca’ya getiriliyor. Denize doğru en güzel restoranlar sahilimizde dizilmiş. Ben Akçakoca’yı hiçbir zaman Düzce’den ayrı düşünmem.