Karlar Altında Yedigöller

Karlar  Altında Yedigöller
, Gezi & Yorum
Bu ay rotamızı Yedigöller’e çevirdik. Yedigöller her zaman görülmesi gereken yerlerden biridir. İnsanı çeker, cezbeder. Paramparça dizisinin çekildiği yer olması, onu son günlerin gözdesi haline getirdi.

Akçakoca’dan fotoğrafçı arkadaşlarım Mehmet Oktay ve Can Ay ile yola çıktık. Sabah 6.30’da Yığılca’da Savaş Candan da bize katıldı. Çorba içip yola koyulduk. Yol aldıkça kar arttı. Karakaş Köyü’nü gelince durduk. Her yer bembeyazdı. Karların altında kalmış döngel ağacını gördü Savaş. Ne de olsa ormanın kucağında büyümüştü. Adım adım bilirdi buraları. Hepimize bir avuç döngel topladı. Birkaç fotoğraf çekip devam ettik.

Mengen köyü göründüğünde güneş yüzünü yeni gösteriyordu. Birkaç fotoğraf çektikten sonra Gürgendüzü Yaylası’na çıktık. Tarihi keçi ağıllarını fotoğrafladık.

Kar gittikçe artıyordu. Tahir Abi’nin Boduroğulları Alabalık Tesisleri’ne uğradık. Ama Tahir Abi kar yarım metreyi aşınca şehre inmiş. Böylelikle kim- sesiz kalmıştı bahçedeki yemek masası.

Tekrar yola koyulduk. Güneş, gölün üstüne düştüğünde yedigöllerde olmalıydık. Sabran Tepesi’ne iki metre kala aracımız yolda kaldı. Kar lastiği bile fayda etmedi. Yol buz tutmuştu. İte kaka, tekrar tekrar hareket ederek son iki metreyi aşıp tepeye çıktık; ama yarım saat kaybettik. Oradan aşağı indiğimizde Yığılca’nın en uzak köyü Homruz’a vardık. Köyü geçip birkaç fotoğraf çektik.

Aşağıya doğru indikçe kar azaldı. Devrek-Men- gen hattından gelen yola inmeden bir tas çor- ba için kar kış demeden çalışan orman işçileri, maktacılara rastladık.

Rotamız Yedigöller’di. Yukarıya çıktıkça kar tekrar artmaya başladı. Girişte Serin Göl karşıladı bizi. Göllerin içinde, sık ağaçların arasında kalan ve görünmeyen göl en küçüklerinden biri. Büyük Göl ile Serin Göl’ün arasını güzel bir yaya köprüsü kesiyor. Üzerinde iki adet seyir terası vardı.

Etrafı patika yol ile çevrili, içinde alabalıkların yüzdüğü gölü Derin Göl’den ayıran ise, bir araçlık köprüydü. Üzerinde su bitkilerinin yetiştiği Derin Göl’ün, farklı bir görüntüsü vardı.

Büyük Göl ile Derin Göl arasındaki alanın bir kısmı otopark, diğer alanları ise tahta masalar ile donatılmış piknik alanıydı. Bu alanda, tuva- let, abdesthane, mescit ve büfe her türlü ihtiyacı karşılayacak tesisler vardı. 2-3 tur otobüsü ve çok sayıda arabayla karşılaştığımız karlar altındaki Yedigöller’i insanlar ziyarete gelmişti.

Derin Göl’ün kenarından yukarıya doğru yürüdüğünüzde, yoğun orman ağaçları arasında göllerden gelen suların oluşturduğu şelale, fotoğrafçıların en çok vakit geçirdiği yer olduğunu gördük.

Hemen yol üstünde yedi oluktan akan dilek çeşmesinden su içmeden geçemedik. Gülen Kayalar’ı görmek için rotamızı sola çevirdik. Kayalıkların üzerinden sular akıyordu. Yürüm- eye devam ederek 120 metre yüksekliğe doğru yürüdüğümüzde önümüze Nazlı Göl çıktı. Onun da etrafında kamp ve piknik alanı vardı. Ters ışık sağlayan özelliği ile sonbahar fotoğrafları için güzide bir alan olduğunu farkettik.

Ağaç köprü ile ana yola çıkarken sağ tarafta en küçük göl olan ve sadece bahar aylarında su bu- lunan Kuru Göl’ü gördük.

Ana yol bizi direkt olarak uzun, ince bir göl olan İnce Göl’e getirdi. Etrafındaki yoğun ağaçların yansımalarından neredeyse suyu göremedik. Gölün üstü sanki bir örtü gibi yapraklarla kaplıydı. Sağından veya solundan patika yol bizi, fotoğrafçıların belki de hiç fotoğraflamadığı adı gibi sazlarla kaplı Sazlı Göl’e getirdi.

Bölge, 1965 yılında milli park olarak koruma- ya alınmış. Kayan kütlelerin vadilerin önlerini kapatması sonucu oluşan, yüzeysel ve yeraltı akışlarıyla birbirine bağlı 7 gölden oluşmuş. Göllerde göl alası ve gökkuşağı alabalığı var. Ayrıca, milli park içindeki geyik üretme istasyonu ziyaret ettik.

Akşam ayazında yollar buz tutmadan geldiğimiz yoldan dönüşe geçtik. Savaş’ı Yığılca’ya bıraktıktan sonra Hasanlar Barajında gün batımını fotoğraflayarak günü tamamladık.

Güzel Düzce’mizin bir başka köşesine rotamızı çevirinceye kadar hoşçakalın.