GÖLYAKA TÜRKİYE’NİN VE DÜZCE’NİN TURİZM DURAĞI OLACAK

, Söyleşiler

Gölyaka Belediye Başkanı Bekir Akbulut, Başkanlığının 3.yılında, ilçede birçok önemli hizmetin altına imzasını attı. 2 yıllık kalan hizmet süresi için de hayata geçirmeyi istediği projeleri Dergimize anlatan Başkan Akbulut, 3 yıllık icraatlarıyla ilgili olarak, rutin belediyenin görevlerinin haricinde birçok proje gerçekleştirdiklerini belirtti. “Bunları yapmasaydık kimse bize niye yapmadınız demezdi fakat bunlar olması geren hizmetlerdi ve biz bir yandan bunları da gerçekleştirdik” diyen Başkan Akbulut, revize imar planından, doğalgaz projesine, elektriğin yeraltına alınmasından, temiz su isale çalışmasına, sosyal belediyecilik çalışmalarından, Gölyaka’yı turizmde marka yapacak birçok çalışmayı dergimize içtenlikle anlattı.

BELEDİYE DEMEK İMAR DEMEKTİR

Belediyecilik imar ile başlar. İmar konusunda ilçelerde olmayan güçlü bir teknik ekip kurduk. Seçim zamanında iskan sorununu çözeceğimizi söyledik. Belediye olarak gerekli kolaylığı gösteriyoruz, koşulları yerine getirenlerin iskan sorunlarını hızla çözüyoruz.  İmar olmadan hiçbir yatırım olamaz. İmar demek belediye demek, belediye demek imar demektir. Bu nedenle belediye olarak önceliği imar planlarının yapımına verdik. Koşulları yerine getiren bazı bölgelerde 3.kat izni verdik. Plan tadilatları ile bütünlüğü bozulan mevcut imar planının yerine Gölyaka’yı, çevre yollarıyla, sürekliliği olan iç bağlantı yollarıyla, sosyal donatı alanlarıyla bir bütün olarak ele aldık. Yeni imar planıyla birlikte park alanlarını, kamu alanlarını, yolları ve belediye hizmet alanlarını programladık. Bu sene belli mahallelerde 18 uygulaması yapacağız. Bununla birlikte aydınlatmaları tamamlanmış, parkı ve yolları yapılmış örnek sokaklar oluşturacağız. Böylece vatandaşın 18 uygulamasına olan ön yargısını kıracaklarını kıracağız. Site tarzı toplu yapılaşmayı teşvik etmek amacıyla, revizyon imar planında plan notları hazırladık. Plansız ve kaçak yapılan bir yapı gelecek 50 yıla damga vuruyor. Sonrasında ise yollar genişletilemiyor. Bunu birinin yapması gerekliydi ve biz yaptık. İmar konusunda popülist yaklaşım göstermedik. Tepki almayı göze alarak sorunlu olan tüm konuları revize imar planıyla birlikte çözmek istiyoruz. Yollar olmadan elektrik, su, kanalizasyon, doğalgaz gelmiyor. Vatandaşımız bugün belki bunun önemini anlayamayabilir, fakat bir 5 yıl, 10yıl, 20yıl sonra yapılan işin ne kadar doğru olduğunu göreceklerdir.

TOPLU KONUT ÇALIŞMALARINI TAMAMLADIK

Halkımızın konut ihtiyacını karşılamak amacıyla toplamda 219 daireden oluşan toplu konutu, Toplu Konut İdaresi işbirliği ile ilçemize kazandırdık. İskanlarını aldılar, oturuma hazır durumda. İçinde çocuk oyun alanları, otoparkı, camisi ve işyerleri bulunan modern konutlarımızın açılışını Bakanımız Sayın Faruk Özlü, Valimiz Sayın Zülkif Dağlı, Rektör hocamız Sayın Nigar Demircan Çakar, Kaymakamımız Sayın Adem Keleş ile birlikte en kısa sürede yapacağız. Buna ilave olarak yeni toplu konutlar nasıl yapabiliriz diye arsa temini çalışmalarını da yapıyoruz.

DOĞALGAZ HAYALDİ GERÇEK OLDU

Gölyaka coğrafi olarak dağların arasında düz bir alan üzerinde olması münasebetiyle evlerde ve işyerlerinde kış aylarında katı yakıt kullanılıyor, bu durum da çevre kirliğine sebebiyet veriyordu. Seçim çalışmalarımızda halkın en büyük isteği doğalgazın ilçemize kazandırılmasıydı. Hatta size çok ilginç bişey söyleyeyim, halk seçim gezilerinde “Başkanım sen doğalgazı getir başka hiçbir şey yapmasan seni tekrar seçeriz” diyordu. Yani doğalgaz bu kadar halkın gündemindeydi. Biz ekip olarak seçim döneminde bunun sözünü verdik ve Allaha hamdolsun yerine de getirdik. O zaman bunu hayal olarak görenler şimdi doğalgazı kullanıyor. 2014 yılında aldığımız karar ile doğalgaz çalışmalarına başladık. AKSA DERGAZ tarafından yürütülen doğalgaz çalışmalarını toplam 70 kilometrelik ana hat, taşıyıcı hat ve abone hatları tamamladık. Bununla birlikte 2 adet basınç odası ve 2 adet bölge regülatörü yapıldı ve ilçemize gaz verildi. Doğalgaz çalışmalarımızda abone bağlantıları aşamasındayız. Sektör bazında bölgesel gaz verilmeye başladı. İlçemizde abone olan vatandaşlarımız doğal gaz kullanmaya başladı. Bundan sonra yapacağımız iş doğalgazın kullanımını yaygınlaştırmak.

ELEKTRİK DİREKLERİ YER ALTINA ALINDI

Merkezde modern ve planlı bir şehre yakışmayan elektrik ağı vardı. Bu böyle olmaz dedik ve elektrik hatlarını yer altına almak için çalışmalara başladık. İhalesini geçen sene yaptırdık ve SETA Firması ihaleyi aldı. SEPAŞ Enerji ile yapılan protokolle sonucunda ana merkezde bulunan Cumhuriyet Caddesi, Fatih Caddesi, Arap girli Sokak, Yıldırım Beyazıt caddesindeki elektrik hatları yerin altına alındı. Aydınlatma direkleri dikilip merkez parkımıza 4x10 ebadında ana kabin konuldu. Çalışmalar sonucunda ev bağlantıları ve elektrik direklerinin bağlantıları tamamen bitirildi.

GÖLYAKA KESİNTİSİZ TEMİZ SUYA KAVUŞTU

İlçemizdeki İçme Suyu İsale Hattı çalışmalarını tamamladık. Ana isale hattı çalışmasına ilave olarak, bin tonluk su deposu yaptık. İlçe merkezinde sonradan çıkan ilave hatların yapım işini de tamamladık. İlk etapta suyu yeni depoya akıtılıp merkeze verdik. 12 bölgeye ayrılan şehir şebekemizde 6. Bölgeye kadar olan kısımda meydana gelen abone hattı arızalarını giderdik ve diğer bölgelere yeni ve temiz su vermeye başladık.

KANALİZASYON ARITMA TESİSİ BÜTÇEMİZİ AŞIYOR

Kanalizasyon için arıtma tesisine ihtiyacımız vardı. Belediyemizin bütçe imkânlarıyla bu yatırımı kaldırabilmesi mümkün değildi. Kanalizasyon Arıtma Tesisi İstanbul Büyükşehir Belediyesine bağlı İSKİ tarafından yapılacak. Arıtma tesisinin yapılacağı yeri belirledik, Yer tahsisini yaptık. Zemin etütleri tamamlandı, projeleri İSKİ tarafından bitirilmek üzere. Böylece çevre kirliliğinin de önüne geçeceğiz inşallah. 2 yıl içinde hizmete açılması öngörülüyor.

SICAK ASFALTTA REKOR KIRACAĞIZ

Halkımız, yolların bozuk olmasından dolayı çok şikayetçi. Bunun farkındayız fakat su isale hattı, elektrik ve doğalgaz çalışmalarının tamamlanmasını bekledik. Bu nedenle bozulan yolların asfaltını bu yaz sonuna kadar büyük oranda tamamlamayı planlıyoruz. Allah’ın izniyle hedefimiz 31 km sıcak asfalt dökmek. Gölyaka için hatta diğer ilçeler içinde bu bir rekordur. Ayrıca imar planında mevcut olan açılamamış yolları da açmayı planlıyoruz. Bu sene Gölyakamız için asfalt senesi olacak diyebiliriz.

DERELER ISLAH EDİLECEK

Devlet Su İşleri ile yaptığımız görüşmeler neticesinde, dere ıslahı projelerini tamamlattık. Bu tarz yatırımlar uzun soluklu yatırımlardır. Belki 10 yılda yapılamayacak işleri takip ederek hızlandırıyoruz. Bakanlık onayı aşamasına getirdik, onayı bekliyoruz. Sonrasında ise projenin uygulama ihalesine çıkılacak. Görüşmeler neticesinde DSİ bölge müdürümüzden sözünü aldık. Önceliği Gölyaka’ya verecekler. Mahalle sınırlarından bu kadar dere geçen başka bir ilçe yoktur. Ayrıca Gölyaka taşkın saha içinde kalıyor, bu nedenle ıslah çalışmalarının ivedilikle tamamlanması şart. Sağ olsun bölge müdürümüz bunun sözünü verdi. İnşallah en yakın zamanda dere ıslah çalışmalarına başlamayı da planlıyoruz.

MODERN BİR SENTETİK SAHA KAZANDIRDIK

Mevcut saha ihtiyacı karşılamıyordu. Gölyaka’nın modern bir suni çim sahaya ihtiyacı var dedik. Gençlik spor müdürümüz Feyzullah beyle görüşerek, Gölyakalı gençlerimizin rahatlıkla spor yapabilecekleri sentetik saha çalışmasını başlattık ve şu an inşaatı hızla devam ediyor. 500 kişilik 2 seyirci tribünü, sıcak suyu olan 250 m2 büyüklükte, sporcu soyunma odaları, hakem odaları, duşları olan modern bir yatırımı ilçemize kazandırdık. Bu yatırım için uğraşmasak kimse “Neden sentetik çim sahamız yok? demezdi ama bizim derdimiz vatandaşımıza en iyi hizmeti nasıl verebiliriz, diğer illerde olan yatırımlar bizde neden olmasın. İnşallah bu tesisimiz 2017 yılının temmuz ayında tamamlanacak. Bu tesis bırak ilçeleri belki illerde bile yok. Gençlerimiz boş vakitlerini kahve köşelerinde geçirmesinler, sağlıklı ortamlarda spor yapsınlar diye uğraşıyoruz.

SANAYİ ALANINI TAŞIYORUZ

Mevcut sanayi alanı Gölyaka’nın çok içinde kaldı. Düzce’ye daha yakın, ulaşımın daha rahat olduğu 60 dükkanlık modern bir sanayi alanı yapmak için arsa temini işlemi için yazışmaları tamamladık. Müdürlük onaylarını aldık. Arsa tahsisi için bakanlık onayını bekliyoruz. Kentsel dönüşüm kapsamında nasıl yapabiliriz ona çalışıyoruz. Mevcut alanı ise belediye hizmet alanı olarak değerlendirmek istiyoruz.

GÖLYAKAMIZA 4 YILLIK YÜKSEKOKUL YAKIŞIR

İsteğimiz Gölyakamıza fakülte kazandırmaktı ancak nüfusumuz 50 binin altında olduğundan dolayı kanunen mümkün olmadı. Bizde Üniversitemizle görüşerek Gölyakamıza 4 yıllık yüksekokul kazandırmak için uğraşıyoruz. Okul binasını ayarladık sayılır. Okulun yerini üniversite beğenirse en kısa zamanda Gölyakamıza katma değer sağlayacak 4 yıllık yüksek okulu kazandıracağız. Esnafımıza ciddi katkıları olacağını düşünüyorum. Sağ olsun sayın rektör hocam bu konuyla özel olarak ilgileniyor.

BAYANLARA ÖZEL TESİS

İlçemizde bayanlara özel, bayanlarımızın sosyal hayata entegrasyonuna yönelik 'kadınlar spor kompleksi ve yüzme havuzu' projesini hayata geçirmeyi planlıyoruz. Gençlik ve Kültür merkezinin hemen yanına, içerisinde hanımlar lokali, yüzme havuzu, fitness salonu ve kafeteryanın bulunduğu modern bir yapı yapacağız. Sadece Gölyaka’nın değil diğer ilçelerin bayanlarının da rahatlıkla kullanabileceği müthiş bir kompleks olacak.

13 DÖNÜM ALAN ÜZERİNE GENÇLİK VE KÜLTÜR MERKEZİ

Belediyenin mevcut bulunan arsasını kamulaştırılmalarla büyüterek yaklaşık 12 -13 dönüme çıkaracağız ve bu alana gençlik ve kültür merkezimizi yapacağız. Kadınlara yönelik spor kompleksimizi de aynı alan içinde yapmayı planlıyoruz. Gençlik ve Kültür merkezinin içinde, çok amaçlı salon, halk eğitimin hobi odaları olacak, mescit lavabo ve tuvaletler yer alacak. Çok amaçlı salonu ise belediyenin nikah salonu olarak da kullanmayı düşünüyoruz. 2 bin metrekare civarında bir yapı olacak. Projemiz tamamlandı, arsa temini çalışmaları tamamlanmak üzere. Finans problemini çözer çözmez Gölyakamıza yakışır bir gençlik ve kültür merkezinin inşaatına başlayacağız

ÖNÜMÜZDEKİ YAZA MODERN PAZAR YERİMİZ HAZIR

İlçemizde bulunan mevcut pazaryerinin ilçe merkezinde olması dolayısıyla pazarın kurulduğu günler trafik sorunu yaşıyoruz. İlçemize de yetersiz gelen mevcut pazaryeri yerine yeni ve modern bir pazaryerine ihtiyaç duyuyoruz. Bu konuda ciddi çalışmalarımız var. Meclis kararını aldık, kamulaştırma işlemleri ile uğraşıyoruz. Terminale yakın, insanların köylerden ve civardan rahatlıkla ulaşabileceği, kısacası ulaşımın rahat olduğu bir bölgede yapılacak. Projesini ise eş zamanlı olarak yapıyoruz. Seçim vaatleri arasında bu proje vardı. Yaklaşık 3 bin metrekarelik kapalı alana sahip bir proje hazırladık. Gölyakamızı içinde mescidi, restoranı, tuvaleti lavabosu olan modern bir pazaryeri ile tanıştıracağız. Bizim pazar günümüz cumartesi günü fakat biz diğer günlerde de bu pazaryerini kullanmayı düşünüyoruz. Düğün, sünnet gibi cemiyetlerde de halkımıza kullandırmak istiyoruz. Aynı zamanda belediyemize de kalıcı bir gelir kazandırmış olacağız. Birkaç ay içinde çalışmalara başlayacağız ve Allah’ın izniyle önümüzdeki yaza kapalı pazaryerimiz hazır olacak.

MERKEZE YENİ BİR MEYDAN KAZANDIRDIK

Merkez cami etrafına meydan düzenlemesi yaptık. Orada büyük bir meydan oluşturduk. Çay ocağı, küçük dükkanlar, şadırvan, bay ve bayan wc’ler yaptık. Alanı 2 katına çıkartarak peyzaj düzenlemesi ve süs havuzu yaptık. Hatta hızımızı alamadık camiyi de tadilata alarak boyadık ve merdivenlerini yaptık. Bunların hepsi A’dan Z’ye belediye tarafından yapıldı Bu alan cami derneğine ait ancak belediye olarak biz üstlendik ve bu meydanı kendimiz yaptık. Gölyaka’nın meydan ihtiyacını karşılayacak yeni ve çok güzel bir proje oldu. Ayrıca belediyemizin önündeki mevcut parkı yeniden düzenleyeceğiz. Allah nasip ederse Gölyakamıza yeni ve fonksiyonel bir meydan daha kazandırmayı planlıyoruz.

SEYRÜ SEFA PROJEMİZ HAZIR

Gölyakamızın doğal güzelliklerini geniş kitlelere nasıl tanıtırız diye kafa yoruyoruz. Bu amaçla parkın işletmesini 2015 yılı sonunda Milli Parklardan aldık. Güzeldere Şelalesi Tabiat Parkına 40 metrelik seyrü sefa adıyla Seyir kulesi projesi hazırladık. Milli parklardan gerekli izinleri aldık. Projemizi MARKA’ya sunduk ve Marmara Kalkınma Ajansı tarafından 600 bin destek almaya hak kazandı. 15 metreden sonra her 5 metrede bir seyir teraslarının olduğu, engelli ulaşımı için asansörlü, 40. metrede kafeteryası bulunan özel bir kule yapacağız. Böyle simgesel bir yapı bölgede bile yok. Bununla birlikte Gölyakamızın adını geniş kitlelere duyurmayı planlıyoruz. Misafirlerimiz 40. metredeki kafeteryada Efteni Gölü ve şelale manzarası eşliğinde çayını yudumlayacak. Projenin adı seyrü-sefa projesi. Çelik ve özellikli bir yapı olacak. Zemin katında alakart restoran olacak. Gölyaka’nın çekim noktası olsun istedik ve projeyi o amaçla yaptık. İhalesi 2ay içinde yapılacak, seneye nasipse kulede çayımızı içeceğiz diye düşünüyorum. Gölyaka için 100 bin turist hedefimiz var. 100 bin hedefi bile aşacağımıza da inanıyorum. Milli parklarda ziyaretçi sayısı Türkiye ortalaması yıllık 10 bin kişi iken 2016 yılında sadece Güzeldere’de 55 bin misafirimizi ağırladık. Tüm Türkiye’de milli park anlamında ilk 20deyiz. Bunu ilk 3’e kadar çıkarmak istiyoruz.

GÜZELDERE MARKA OLACAK

Tabi bu yaptıklarımızı yeterli görmedik. Güzeldere Şelalesi’nin, Gölormanı Orman Deposu, Toptepe ve Şelale girişine kadar olan yolunun projesini İl Özel İdaresine yaptırdık ve bu proje için Turizm ve Kültür Bakanlığından yardım talep ettik. Güzeldere Şelalesi’nin elektrik hatlarının yetersiz olmasından dolayı elektrik iletişim hattı projesi ve 100 kv’lık trafo çizdirdik ve Milli Parklar Bölge Müdürlüğüne teslim ettik. Milli parklardan ayrılan ödenekle çalışmalara başladık. Elektrik bağlantısı tamamlanmak üzere. Güzeldere tabiat parkımızda çimlendirme işlemleri, ot temizliği, çevre düzenlemesi yaptık. 2 sene önce gelenler Güzeldere’yi tanıyamıyor. Ayrıca otopark alanı sıkıntısı vardı onu çözmek için büyük bir park alanı yaptık. Misafirlerimizin ihtiyaçları doğrultusunda mescit, tuvaletler, kamelyalar, kamp alanları yaptık. Süs havuzu, gece kalmak isteyenler için 3 adet dubleks bungalov ev yaptık. Ayrıca, 1 adet 50 m2’lik serender yaptık. Talep çok fazla olduğundan sayıyı arttırmayı düşünüyoruz. Hedefimiz 5 adet daha yapmak. Gelen misafirlerin ihtiyacına yönelik et ve et ürünlerinin satılacağı şarküteri ve market binasının çalışmalarını da tamamladık ve hizmete açtık. Güzeldere şelalesini Gölyaka’nın değil bölgenin turizm markası yapmayı planlıyoruz. Gece gündüz çalışmalarımızı bu kapsamda yapıyoruz. Tanıtım amaçlı kısa reklam filmi bile çektirdik. EMİT fuarında ünlü turizm acenteleriyle anlaşmalar yaptık. Artık Gölyaka geçilen değil kalınan bir yer olacak. Gölyakamıza ekonomik olarak ciddi kalkınma sağlayacak. Kısacası derdimiz Gölyaka....

İLÇEMİZİN TANITIMI İÇİN ETKİNLİKLER YAPIYORUZ

İlçemizin ve bölgemizin tanıtımı için çalışıyoruz. Geçtiğimiz yıl Kanal 28 Televizyonu İlçemizde Kültür Parkta, Güzeldere Şelalesinde, Efteni Gölünde çekimler yaptı. Aynı gün akşamında İlçemiz Kapalı Spor Salonunda halkımızın katılımı ile Canlı yayın programı yaptık. Böylece ilçemizi tüm Türkiye’ye tanıttık.

GÖLYAKA KÜLTÜR VE TURİZM FESTİVALİ YAPIYORUZ

Her yıl Mayıs ayında Gölyaka Kültür ve Turizm Festivali yapıyoruz. Geçtiğimiz yıl 20. Sini İlçemiz mesire alanında yaptık. Elverişsiz hava şartlarına rağmen İstanbul ve Ankara olmak üzere çevre illerden gelen  yaklaşık 5 bin kişi katıldı.

RAMAZAN AYININ RAHAT VE HUZURLU BİR ŞEKİLDE GEÇMESİ İÇİN ÇALIŞIYORUZ

Ramazan ayında ilçemizin 8 mahallesinde halkımızın katılımıyla yaklaşık 6000 kişiye mahalle muhtarlarımızla istişare edilerek iftar programı düzenliyoruz. Yine Ramazan ayı boyunca İlçemizde yardıma muhtaç vatandaşımıza Ramazan kolisi yardımı yapıyoruz. Geçtiğimiz ramazan ayında 90 ailenin evlerine iftar ve sahurda sıcak yemek ulaştırdık. İlçemizde Ramazan ayının rahat ve huzurlu bir şekilde eda edilmesi için elimizden geleni yapıyoruz.

KARDÜZ YAYLA ŞENLİĞİ

Yine her yıl düzenli olarak yaptığımız Kardüz Yayla şenliklerimiz var. Geçtiğimiz yıl 79. Kardüz Yayla Şenliğimizi Kardüz Yaylasında gerçekleştirdik. Şenliğimize çevre illerden, çevre köylerimizden özellikle İstanbul'da yaşayan Gölyakalı hemşerilerimiz olmak üzere yaklaşık bin kişinin katıldı

HALKIN MASASI AKMASA

Halkımızın Belediye Hizmetlerine daha kolay ulaşabilmesi için 2015 yılının Ekim ayında AKMASA hizmetimizi hayata geçirdik. 444 8 721 telefon no'lu çağrı merkezi ile halkımızın şikayet ve önerilerini almaya başladık.. 01 Ocak 2016 tarihinden itibaren oluşturulan kayıtlarla 2016 yıl sonuna kadar gelen toplam 3800 çağrıya olumlu şekilde cevap verdik ve halkımızın istek ve şikayetlerini giderdik.

TURİZM VE KÜLTÜREL FAALİYETLERİMİZ SÜRÜYOR

İlçemiz genelinde bulunan doğal güzelliklerimizi 2016 yılı içerisinde 70.000 kişi ziyaret etti, bu ziyaretlerde belediyemiz Personeli ziyaretçilerimize Rehberlik yaparak İlçemizin tanıtımına katkı sağladı. Güzeldere Şelalesinde 19 Mayıs 2016 tarihinde İlçemizde bulunan Lise öğrencilerimiz ile İlçemizde görev yapan öğretmenlerimizin de katılımıyla Gençlik şöleni yaptık. Gölyaka'ya gelen Seyahat Acentesi yetkilileri ile bölgemizde info turları düzenledik. 40'ı aşkın acente ile bağlantı yaptık ve Türkiye'nin en büyük Seyahat Acentesi Jolly Tur ile antlaşma sağlayarak Gölyakamızın tanıtımına katkı sağladık.

SPOR TAM DESTEK

İlçemizde başta Gölyakaspor olmak üzere amatör spor kulüplerine parasal ve malzeme yardımı yaparak ilçemizin spor faaliyetlerinin gelişmesine katkıda bulunmaya çalışıyoruz. İlçemizde bulunan Okullara spor malzemeleri dağıtılarak öğrencilerimize her branşta spor yapmaları için katkı sağlıyoruz.

SANAYİ DEĞİL TURİZM

Biliyorsunuz Gölyakamız kaplıca suyu açısından da oldukça zengin. Hatta bölgemizde sayılı yerlerden biri diyebiliriz. Kaplıca suyunu merkeze taşıyıp halkımızın ve turizmin kullanımına açmak için büyük bir proje üzerinde çalışıyoruz. Devre mülk olarak değil de kaplıca suyunu sağlık turizminde daha etkin ve kalıcı kullanmaya yönelik bir proje olacak bu. Çeşitli yatırımcılardan ciddi teklifler alıyoruz. Belediyemiz açısından en uygun yol hangisi onu bulmaya çalışıyoruz. İnşallah Gölyakamız kaplıca suyunu tam kapasite kullandığı zaman, turizmde marka olacaktır diye düşünüyorum. İlçemizde OSB öncülüğünde değil de turizm öncülüğünde bir kalkınma istiyoruz. Gölyaka’nın geleceği turizm de diyoruz. Çünkü bizim turistik alanlarımız, doğal zenginliklerimiz oldukça fazla. Bunların tanıtımı yaparak, ilçemizi Türkiye’nin ve Düzce’nin Turizm durağı yapmak istiyoruz.